Bij ROC Mondriaan willen we dat iedereen zich prettig voelt tijdens het leren en werken. Daar zetten we ons elke dag voor in. Maar waar mensen leren en werken, kunnen helaas ook dingen misgaan. Dit kan ertoe leiden dat je ontevreden bent. Het is belangrijk dat je dit eerlijk vertelt, zodat we een oplossing kunnen vinden.
Op deze pagina lees je wat je kunt doen als je ontevreden bent en hoe je eventueel een klacht indient.
Als je ergens mee zit, praat je hier eerst over met (één van) de volgende personen:
Docent of studieloopbaanbegeleider - Als je niet tevreden bent over iets op school, bespreek dit dan eerst met je docent of studieloopbaanbegeleider. Zij kennen jou en je situatie het beste en kunnen vaak snel helpen.
Schooldirecteur - Als je er samen met je docent of studieloopbaanbegeleider niet uitkomt, kun je naar de schooldirecteur gaan. De directeur heeft meer mogelijkheden om problemen op te lossen.
Vertrouwenspersoon - Op elke school is er een vertrouwenspersoon voor studenten. Deze persoon kan je helpen en advies geven, vooral als je je niet prettig voelt om je probleem met je docent of directeur te bespreken.
Er zijn verschillende regels voor verschillende soorten klachten, namelijk:
Toetsen en examens - Heb je een klacht over een toets of examen? Dan is er sprake van een speciaal reglement, namelijk het Reglement voor de Commissie van Beroep voor de examens Mondriaan. Hierin staat wat je kunt doen als je het niet eens bent met een toets of examenresultaat.
Andere klachten - Voor alle andere klachten is er het Reglement Klachten- en bezwarencommissie ROC Mondriaan. Dit geldt bijvoorbeeld voor klachten over lessen, docenten of de schoolomgeving.
Klachten zijn nooit fijn maar leren ons wel hoe we het beter kunnen doen
Kom je er niet uit met je docent, studieloopbaanbegeleider, directeur of vertrouwenspersoon? Dan kun je een formele klacht indienen. In het Studentenstatuut staat precies welke stappen je moet volgen.
Je kunt je klacht uiteindelijk melden door een e-mail te sturen naar klachten@rocmondriaan.nl. Hier kun je ook terecht voor advies over het indienen van een klacht. Als je mailt, vermeld je voor de duidelijkheid altijd de volgende informatie:
Naam
Adres
Geboortedatum
Opleiding
Klacht
E-mailadres
Wil je je klacht melden via een brief? Stuur deze dan naar het adres van het Bestuursbureau van ROC Mondriaan:
ROC Mondriaan Bestuursbureau
Leeghwaterplein 72
2521 DB Den Haag
Daarnaast is het Bestuursbureau telefonisch te bereiken via 088-666 1252.
Alle informatie die je geeft, wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld. Dit betekent dat alleen mensen die je klacht behandelen de informatie kunnen inzien.