Wat leer je bij de opleiding

Marketing & Communication Specialist

Ben jij creatief, ondernemend en durf je out-of-the-box te denken? Kun je je goed inleven in de wensen van de klant?

Of wil jij van social media jouw vak maken en ben je goed met tekst? Dan zit je goed bij de opleiding Marketing & Communication Specialist.

Tijdens de opleiding ga je ontdekken wat je met marketing en communicatie precies kan doen binnen en voor een bedrijf of instantie. De wensen van de opdrachtgever staan hierbij centraal. Ook ga je aan de slag met de middelen die kunnen helpen om jouw verhaal te vertellen zoals: social media, (nieuws)brieven, posters en andere communicatiemiddelen.
De opleiding Marketing & Communication Specialist is breed, en je kunt dan ook na je diploma veel kanten op.

Wat doet een Marketing & Communicatie Specialist?

Het werk van een marketing en communication specialist heeft als belangrijk doel het verhaal te vertellen van organisaties en producten op een dusdanig creatieve manier dat de beoogde klant of doelgroep zo goed mogelijk wordt aangesproken. Veel organisaties, zowel commerciële als niet-commerciële organisaties, zijn bezig met online- en offline marketing, communicatie, public relations en voorlichting. Als marketing en communicatie specialist kun je: de social media kanalen van een bedrijf beheren, teksten herschrijven, posters en ander promotiemateriaal aanleveren of een nieuwsbrief versturen naar medewerkers.

Tijdens de opleiding leer je:

● hoe je optreedt als aanspreekpunt voor opdrachtgevers;

● hoe je gegevens verwerkt en zakelijke communicatie verzorgt;

● hoe je marketing en (interne) communicatietrajecten en marktonderzoeken aanpakt en uitvoert.

Het eerste halfjaar krijg je een brede basisopleiding. Zo kom je er nog beter achter waar jouw kwaliteiten liggen en wat echt bij je past. Ook ga je op stage en kies je zelf nog een aantal vakken: de keuzedelen. Hiermee kan je jouw kennis verbreden of verdiepen en geef je dus jouw eigen toekomst vorm. Tenslotte leer je wat erbij komt kijken om je eigen bedrijf te beginnen. 


Waar kun je werken?

Na deze opleiding kun je werken als junior marketing en communicatie specialist en kun je aan de slag bij een bedrijf in binnen- en buitenland.

Wil je deze opleiding doen?

Niveau 4
3 jaar

augustus
bol

Contact


Heb je vragen?

Kom dan naar één van onze Open Dagen, of neem direct contact met ons op via: 088-6663360 of info.cr@rocmondriaan.nl

Module locaties anchor

Praktische informatie


Vooropleiding

● vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg in de economische sector; indien andere sector, dan wiskunde en/of economie

● mbo-diploma niveau 3

● overgangsbewijs van 3 naar 4 havo/vwo

Kosten

Vanaf je achttiende jaar ben je verplicht lesgeld (voor een bol-opleiding) of cursusgeld (voor een bbl-opleiding) te betalen. Dit bedrag wordt in rekening gebracht door DUO. Kosten DUO 2022/2023: nog niet bekend

Eigenschappen

Je bent een zelfstandige, maar ook teamspeler met een flexibele en dienstverlenende instelling. Je vindt het leuk om op een creatieve manier producten en diensten zo goed mogelijk op de markt te krijgen. Daarnaast ben je goed met social media en vind je het een uitdaging om pakkende teksten te schrijven.

Stage

Stage is een heel belangrijk onderdeel van deze opleiding. Je leert veel tijdens de lessen bij ons op school en dat breng je in praktijk tijdens je stage, waar je verschillende opdrachten uitvoert en zelfs een deel van je examens maakt. Ons stagebureau helpt je zoeken naar een goede stage bij een erkend leerbedrijf.  

Opleidingsprogramma

Het eerste halfjaar krijg je een brede basisopleiding. Zo kom je er nog beter achter waar jouw kwaliteiten liggen en wat echt bij je past. En is het dan misschien toch niet wat je verwacht had, dan helpen wij je zonder tijd te verliezen - over te stappen naar een andere opleiding.  

Tijdens de opleiding krijg je onder andere vakken als: (online) marketing, bedrijfscommunicatie en vormgeving. Daarnaast krijg je een aantal algemene vakken (bijvoorbeeld Nederlands, Engels en burgerschap). Ook ga je op stage en kies je zelf nog een aantal vakken: de keuzedelen. Hiermee kan je jouw kennis verbreden of verdiepen en geef je dus jouw eigen toekomst vorm. Tenslotte leer je wat erbij komt kijken om je eigen bedrijf te beginnen. 

De projectweek

Iedere schoolperiode beginnen we met een projectweek. Tijdens deze week staat er een speciaal thema of project centraal en leer je allerlei extra skills. In het tweede leerjaar kun je tijdens deze project week ook een studiereis naar het buitenland maken. Daarnaast werken we voor het bedrijfsleven aan opdrachten, onder andere in de DigiWerkplaats

Na drie jaar studeer je af als junior marketing en communicatie specialist en kun je aan de slag bij een bedrijf in binnen- en buitenland. Je kunt natuurlijk ook je eigen bedrijf starten of verder studeren aan het hbo. Wat je ook kiest, wij zorgen er samen met jou voor dat je goed bent voorbereid op de toekomst.

Versnellen

Het is mogelijk om deze opleiding versneld af te ronden. Natuurlijk vraagt dat meer van jou en daarom gelden er aanvullende toelatingsvoorwaarden. Wil je hiervoor in aanmerking komen, dan bespreek je dit tijdens het intakegesprek of aan het begin van het schooljaar met jouw studieloopbaanbegeleider.

Ben jij creatief, ondernemend en durf je out-of-the-box te denken? Kun je je goed inleven in de wensen van de klant?

Of wil jij van social media jouw vak maken en ben je goed met tekst? Dan zit je goed bij de opleiding Marketing & Communication Specialist.

Tijdens de opleiding ga je ontdekken wat je met marketing en communicatie precies kan doen binnen en voor een bedrijf of instantie. De wensen van de opdrachtgever staan hierbij centraal. Ook ga je aan de slag met de middelen die kunnen helpen om jouw verhaal te vertellen zoals: social media, (nieuws)brieven, posters en andere communicatiemiddelen.
De opleiding Marketing & Communication Specialist is breed, en je kunt dan ook na je diploma veel kanten op.

Wat doet een Marketing & Communicatie Specialist?

Het werk van een marketing en communication specialist heeft als belangrijk doel het verhaal te vertellen van organisaties en producten op een dusdanig creatieve manier dat de beoogde klant of doelgroep zo goed mogelijk wordt aangesproken. Veel organisaties, zowel commerciële als niet-commerciële organisaties, zijn bezig met online- en offline marketing, communicatie, public relations en voorlichting. Als marketing en communicatie specialist kun je: de social media kanalen van een bedrijf beheren, teksten herschrijven, posters en ander promotiemateriaal aanleveren of een nieuwsbrief versturen naar medewerkers.

Tijdens de opleiding leer je:

● hoe je optreedt als aanspreekpunt voor opdrachtgevers;

● hoe je gegevens verwerkt en zakelijke communicatie verzorgt;

● hoe je marketing en (interne) communicatietrajecten en marktonderzoeken aanpakt en uitvoert.

Het eerste halfjaar krijg je een brede basisopleiding. Zo kom je er nog beter achter waar jouw kwaliteiten liggen en wat echt bij je past. Ook ga je op stage en kies je zelf nog een aantal vakken: de keuzedelen. Hiermee kan je jouw kennis verbreden of verdiepen en geef je dus jouw eigen toekomst vorm. Tenslotte leer je wat erbij komt kijken om je eigen bedrijf te beginnen. 


Waar kun je werken?

Na deze opleiding kun je werken als junior marketing en communicatie specialist en kun je aan de slag bij een bedrijf in binnen- en buitenland.

Wil je deze opleiding doen?

Niveau 4
3 jaar

augustus
bol

Contact


Heb je vragen?

Kom dan naar één van onze Open Dagen, of neem direct contact met ons op via: 088-6663360 of info.cr@rocmondriaan.nl

Module locaties anchor

Hier kun je deze opleiding volgen


Verder studeren


Op zoek naar een specifieke opleiding?