Het is belangrijk dat je klantvriendelijk en behulpzaam bent. Je moet ook advies kunnen geven over de artikelen die je verkoopt. Ook zorg jij voor een mooie en opvallende presentatie van de artikelen in de winkel. Levert een vrachtauto nieuwe artikelen af? Dan neem jij ze in ontvangst. Je doet de administratie en je regelt dat de artikelen worden opgeslagen. Je voert veel taken zelfstandig uit onder leiding van je manager.
Jij bent het visitekaartje van de winkel. Een goede Retailmedewerker is klantgericht en door goed te luisteren naar de klant, kom je er heel snel achter wat de klant wil. En je vindt het leuk om de klant te helpen zodat hij met een glimlach weer naar huis gaat en heel snel weer terugkomt om iets nieuws te kopen.
Hoe je klanten gedag zegt en een verkoopgesprek voert.
Hoe je (online)vragen, bestellingen en/of klachten van klanten aanneemt.
Hoe je goederen ontvangt en verwerkt.
Hoe artikelen presenteert, controleert en aanvult.
Hoe je goederen opslaat, het magazijn verzorgt en verzamelt voor (online-)bestellingen.
Hoe je omgaat met de kassa.
Een goede motivatie en een servicegerichte instelling zijn belangrijk voor
deze opleiding. Daarbij heb je uitstekende communicatieve vaardigheden. Heb jij een commerciële instelling en een vlotte babbel? Heb je gevoel voor service en gastvrijheid? Denk dan eens aan deze opleiding.
Veelgestelde vragen
Heb je al gekeken of jouw antwoord hier tussen staat?
Heb je een andere vraag?
Nog niet helemaal kunnen vinden wat je zoekt? Wij helpen je graag verder.
Ga jij het maken
Meld je aan voor deze opleiding en start met het bouwen aan je toekomst.