Prijs voor Toerisme

15 april 2014

Met waterdichte opberghoesjes en de slogan 'Keep what's valuable protected – stop child sex tourism' hebben studenten van de School voor Toerisme en Recreatie van ROC Mondriaan, de jaarlijkse ECPAT wedstrijd 2014 gewonnen, zo is gisteren bekend gemaakt. ECPAT heeft voor deze wedstrijd 1.800 euro beschikbaar gesteld en zal 1000 opberghoesjes laten maken. En dat is dan meteen de hoofdprijs.

ECPAT staat voor End Child Prostitution, Child Pornography And Trafficking of children for sexual purposes. ECPAT voert wereldwijd campagne tegen commerciële seksuele uitbuiting van kinderen.

Ongeveer 250 studenten afkomstig van toeristische opleidingen van zeven verschillende ROC’s ontvingen allereerst een gastles van ECPAT over de bestrijding van kindersekstoerisme. Aansluitend gingen de studenten aan de slag om een gadget te bedenken dat door touroperators verspreid kan worden aan hun klanten. Het doel van de gadget is om reizigers bewust te maken van kindersekstoerisme en mogelijkheden te bieden tot melden. De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van ECPAT en reisorganisaties zoals de ANVR, had de zware taak om een winnaar te kiezen. De jury keek onder andere of het gekozen product bruikbaar is voor toeristen, duurzaam in gebruik en of slogan pakkend was. De tweede plaats was voor MBO Utrecht.


Meer nieuws lezen